T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BOLU / MERKEZ - Bolu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Etiket Sonuçları: PROJE

May

Türklerin İslam kültüründen etkilenmeleri sonucu oluşturdukları bir edebiyat olan “Klasik Türk Edebiyatı” olarak da tanımlanan Divan edebiyatında edebi türlerden şiir ön plana çıkmıştır.

13. Yüzyıldan 19. Yüzyıla kadar hüküm süren bu köklü edebi dönemin nadide ürünlerinin öğrencilerimiz tarafından da bilinmesi ve anlaşılması amacıyla Nisan ayı faaliyetleri kapsamında tüm sınıflarda bu seçkin şiir geleneğinin örnekleri ile ilgili “Bu Nedir? Etkinliği” ve “Duvar Yazısı (Grafiti) Çalışmaları” yapılmıştır.

Nis

Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenen Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus Plus Okul Eğitimi akreditasyonu kapsamında “2023-1-TR01-SCH-000163250” nolu projenin birinci akışı 13-19.04.2024 tarihleri arasında Strasbourg/Fransa’da gerçekleştirildi. Projede okulumuzdan Sare Bulut, Hüsne Kara isimli öğretmen ve Şuheda Altıntaş, Rukiye Yıldız, Meryem Eslem Sarı isimli öğrencilerimiz yer aldı. Proje kapsamında öğrencilerinin kültürlerarasılaşmasını ve uluslararasılaşmasını sağlamak, dört temel dil becerisini geliştirmek, özgüven duygusunu artırmak, çevre bilinci oluşturmak ve teknolojinin bilinçli kullanımı hakkında farkındalık yaratmak için faaliyetler düzenlendi.

 

Ev sahibi okulun ve katılımcı öğrencilerimizin kaynaşmasını sağlamak amacıyla sportif faaliyetlerin yanında öğrencilerin birlikte derslere katılımı gerçekleşti. Yöresel mutfaktan ikramların yanı sıra teknolojinin bilinçli kullanımı ve Türk-İslam bilginleri sunusu paylaşıldı. Öğrencilerin dört temel dil becerisini kazandırmak üzere eğitimler yapıldı. Ebru sanatı ve Türk kültüründen kına gecesi etkinlikleri yapıldı. Bölgesel kültür gezileri gerçekleştirildi. Proje amacına uygun olarak tamamlandı.

Nis

Mart ayı faaliyetleri kapsamında tüm sınıflarda Müslüman Türklerin edebiyatının bilinen ilk şairi ve mütefekkiri Yûsuf Hâs Hâcib’in günümüz Türkçesiyle “Mutluluk Veren Bilgi” anlamına gelen, hem Türk dili ve edebiyatı hem de Türk kültürü için çok mühim bir yere sahip olan, ilk Türk siyâset-nâmesi durumundaki  Kutadgu Bilig adlı eseri ile ilgili “Anlamını Bul Etkinliği”, “Kare Bulmaca”  ve “Kelime Türetme Etkinliği” uygulanmıştır. Yine eserden seçilen bir beytin yer aldığı bir nesne tasarlayarak il genelinde düzenlenen “Nesne Tasarım Yarışması”na katılım sağlanmıştır.

Mrt

OKU-YORUM PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA YAPILACAK ETKİNLİKLER PLANLANMIŞTIR.

Mrt

Şubat ayı faaliyetleri kapsamında tüm sınıflarda deyimler ve atasözleri ile ilgili “Anlamını Bul Etkinliği” ve “Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma Etkinliği” uygulanmıştır. Yine belirlenen atasözü ve deyimlerle ilgili  “Atasözü ve Deyim Resimleme Etkinliği” yapılmıştır. Ortaya çıkan ürünler okul panolarında sergilenmiştir.

Ock

Ocak ayı faaliyetleri kapsamında tüm sınıflarda “Anlamını Bul Etkinliği” ve “Hatırlatmaca Etkinliği” uygulanmıştır. Yine belirlenen kelimelerle “Anahtar Kelimelerle Hikâye Yazma Etkinliği” yapılmıştır.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen “Türkçenin Zenginlikleri ve Türk Kültürü konulu deneme yarışması” öğrencilere duyurularak yarışmanın şartnamesi doğrultusunda okul birincisi olarak 12/B sınıfından Meryem Nur Gelen adlı öğrencimizin deneme çalışması seçilmiştir. Öğrencimize başarılar dileriz.

Ock

Ock

“Dilimizin Zenginlikleri Projesi” Aralık Ayı Faaliyetleri

Ock

“Dilimizin Zenginlikleri Projesi” Okulumuzda Uygulanmaya Başlandı