T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BOLU / MERKEZ - Bolu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Anadolu  imam  hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilere yönelik gerçekleştirilen etkinlikte, öğrencilerin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi haline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amaçlanmıştır.

BEŞ ŞEHİR

Ahmet Hamdi Tanpınar'ın, hayatının tesadüfleri olan AnkaraErzurumKonyaBursaİstanbul şehirlerini anlattığı deneme türü eseri.

Bir gezi kitabından yahût bir seyahatnâmeden çok farklıdır; çünkü sâde târihî bilgi, kuru gezi rehberi, bir şehir coğrafyasından farklı olarak his, sanat, estetik, kültür ve bilgi birikimi içerisinde yoğurulmuş bir yapıttır.

Tanpınar, eserinin konusunu "Beş Şehir'in asıl konusu hayatımızda kaybolan şeylerin ardından duyulan üzüntü ile yeniye karşı beslenen iŞtiyaktır. İlk bakışta birbiriyle çatışır görünen bu iki duyguyu sevgi kelimesinde birleştirebiliriz. Bu sevginin kendisine çerçeve olarak seçtiği şehirler, benim hayatımın tesadüfleridir." olarak ifâde etmiştir.

Beş Şehir eski ile yeninin dâimi bir çatışmasıdır aslında. Sürekli bir hesaplaşma, bir karşılaştırma söz konusudur eserde. Tanpınar, geçmişe güncelin penceresinden bakarak bir inşa eyleminde bulunmuştur.

Beş Şehir'in ilk şekli önce Ülkü mecmuasında dizi yazı olarak yayımlanır. Bu yazıların neşrinden sonra Tanpınar bu illere Konya'yı da ilâve ederek denemelerini kitaplaştırır.

Beş Şehir'in ikinci baskısı ise 14 yıl sonra 1957 yılında yayımlanır. Bu ikinci baskı da birçok farklılık ve ilaveler, eksiltmeler göze çarpar. En fazla ekleme ve çıkartmanın İstanbul'da yapıldığı görülür. En uzun bölüm İstanbul'dur.

 

BAB-I ESRAR

           Senin olanı sana getirdim.
           İngiltere'de yaşayan, İngiliz bir anne ve Türk bir babanın çocuğu Karen Kimya'nın yolu bir iş seyahati sebebiyle Konya'ya düşer. Hem işinde hem de özel hayatında çözmesi gereken dünyevi sorunlarıyla boğuşan Karen, Konya'da uhrevi gizemlerin de ortasında bulur kendini. Bir ırmak gibi akan doğrusal zamandan tüm zamanların iç içe geçtiği bir okyanusa yuvarlanan Karen'in elinden büyük bir derviş tutar. Bu derviş Şems-i Tebrizi'dir.

         "Taşta kan vardı. İnsanların yüreklerinde nefret, dolunayda derin bir sükûnet..."
         Bab-ı Esrar'da Ahmet Ümit'ten beklenen alışılagelmiş polisiye yazım etkisini yitirmiyorsa da bilinçli bir kararla bir adım geriye çekiliyor ve roman sırlarla dolu mistik bir dünyaya açılıyor. Din ile aşk, inanç ile sevda arasındaki ilişkiyi bambaşka bir açıdan gözlerimizin önüne seren Bab-ı Esrar Ahmet Ümit eserlerinin içinde farklı bir noktada duran parlak, derin bir roman.

Çoğu zaman mesele, Tanrı'nın ne olduğu değil, bizim onda ne gördüğümüzdür. Sevgi dolu olanlar merhameti görür, zalim olanlar şiddeti. Zeki olanlar aklı görür, aptal olanlar kör inancı, âlimler bilimi görür, cahiller mucizeyi.

 

SUÇ VE CEZA

Raskolnikov'un İç Dünyasına Bir Yolculuk Yapmaya Hazır Mısınız?

Suç ve Ceza; Rodion Romanoviç Raskolnikov adındaki bir gencin işlediği çifte cinayet üzerine yaşadıklarını konu alıyor. Raskolnikov, bir yandan hukuk öğrenimi görürken diğer yandan yoksullukla boğuşan bir genç. Para ihtiyacını ise tefeci bir kadına eşyalarını bırakarak karşılıyor. Yoksulluğuna çare bulamadığı gibi tefeciden yakasını da kurtaramayan Raskolnikov, bu kadının toplumun iyiliği için ölmesi gerektiğini düşünmeye başlıyor.

Bir gün Raskolnikov, kendi maddi problemlerinin yanı sıra ailesinden de kötü bir haber alıyor. Kız kardeşinin kendisinden yaşça çok büyük biriyle evleneceğini duyması, ona yeni bir darbe indiriyor. Bunun üzerine Raskolnikov, tefeciyi öldürmeyi aklına koyarak kendini evden dışarı atıyor. Tefeci kadını öldürüp mücevherleri alıyor ancak işlediği cinayete kimsenin tanıklık etmemesi için onun kız kardeşini de öldürmek zorunda kalıyor.

Raskolnikov'un ruh hali, bu çifte cinayetle birlikte yerle bir oluyor. İşlediği suçu kimse görmemiş olmasına rağmen korkusu ve vicdanı onu büyük bir mahkumiyete sürüklüyor. Bir yandan mağdur, diğer yandan katil... Raskolnikov'u cinayete iten sebepler, onun alt üst olan iç dünyası ve sonrası ile siz de onun yeniden doğuşuna şahit olacaksınız. Bu kitabı okurken, kalp atışınızın arttığını duyumsayacaksınız.  

AMAK-I HAYAL

"Bu kitabı, hakikat aşkıyla yanan, akılla kavranamayacak konuları merak eden insanların zevkle okuyacağı kanaatindeyim." Filibeli Ahmed Hilmi

Bugün gördüklerim, dünkü kaldığı yerde başladı. Bayılmıştım. Benden sonra Aşk Aynası da derin bir ah çekerek bayılmış olduğundan onu saraya, beni evime getirmişler. Kendime geldiğimde ihtiyar kahin üzüntülü gözlerle yüzüme bakıyordu. Kararımı vermiştim. Eğer Aşk Aynası'nın sorularına cevap veremezsem ...

Kahinle birlikte soruları değerlendirdik. Ona, bu sorulara nasıl cevap vereceğimi sordum. Dedi ki: Oğlum! Bu soruların cevabını ancak Cünun Vadisi'nde yaşayanlar bilir.
İyi güzel ama bu vadi ne taraftadır?
Her yerde!!!    Anlamadım
Dünyanın her tarafında Cünun Vadisi bulanabilir.
Peki bu vadileri nasıl bulacağız?
Bundan kolay ne var? Hazırlanın, yarın yola çıkıp arayalım...
"Ey avare yolcu! Yürü! Durma, yürü! Bu geçici alemin zevkleri seni Allah'a kavuşmaktan alıkoymasın. Bu eşsiz manzaraların, bu güzelliklerin hepsi yalnızca bir rüya ve hayaldir. Ey zavallı ziyaretçi!Yürü! Durma, yürü! Yürü, kendi aslına kavuş. içesin. Yürü ki, yokluk meydanında Allah'ın kudretini ve sırrını göresin."

 

 

ÇİLE

Şairliğim on iki yaşımda başladı.
Bahanesi tuhaftır:

Annem hastahanedeydi. Ziyaretine gitmiştim... Beyaz yatak örtüsünde, siyah kaplı, küçük ve eski bir defter.. Bitişikte yatan veremli genç kızın şiirleri varmış defterde.. Haberi veren annem, bir an gözlerimin içini tarayıp:
- Senin dedi; şair olmanı ne kadar isterdim!
Annemin dileği bana, içimde besleyip de on iki yaşıma kadar farkında olmadığım bir şey gibi göründü. Varlık hikmetimin ta kendisi... Gözlerim, hastahane odasının penceresinde, savrulan kar ve uluyan rüzgara karşı, içimden kararımı verdim:
- Şair olacağım!
Ve oldum.

1925'de "Örümcek Ağı", 1928'de "Kaldırımlar", 1932'de "Ben ve Ötesi", 1953'de "Sonsuzluk Kervanı" ve 1969'da "Şiirlerim" ismiyle yayınlanmış şiir kitaplarının bir çok bakımdan kendini ifadelendiremediğini söyleyen Necip Fazıl Kısakürek'in, 1922'de Yeni Mecmua'da yayınlanmış ilk şiirinden başlayarak bizzat kendisi tarafından süzülen, ayıklanan, düzeltilen ve bir araya getirilen bütün şiirleri...

Ve Poetikası... Bir yanda belli başlı bir sanat anlayışından tüten şiirler, diğer yanda, bu sanat anlayışının tüttürdüğü şiir mefkûresi...

 

 

 

Mrt

Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün düzenlemiş olduğu bilgi yarışmasında okulumuzu temsil ederek dereceye giren öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Mrt

Okulumuzu Din Öğretimi Genel Müdürü Mehmet Nezir GÜL Ziyaret Etti.

Mrt

Türk dili ve kültürünün önemli şahsiyetlerini yeni nesillere tanıtmak, onların verdiği mesajları gençlerimize nakletmek biz eğitimcilerin görevidir. Bu görev bilinci ile Yunus Emre'nin tanıtılması için 2021 yılının UNESCO ve Cumhurbaşkanlığımız tarafından "Yunus Emre ve Türkçe Yılı" olarak kabul edilmesi de göz önünde bulundurularak beş aylık bir ön çalışma yapılmıştır.

Üzerinde yaşadığımız topraklarda kurulan Türk-İslam medeniyetinin önde gelen manevi mimarlarından biri olan Yunus Emre'nin insanları anlayış ve dayanışmaya, birliğe ve dirliğe, sevgi ocağına çağıran sesini öğrencilerimize duyurmak için büyük ozanın şiirlerinden bir seçki yapılmıştır. 10/A ve 10/B sınıflarımızdan görevlendirilen öğrencilerimiz, şairin belirlenen on iki adet şiirini, 24 Mart 2022 tarihinde, yedinci ders saatinde öğrenci ve öğretmenlerimize dinleti şeklinde sergilemişlerdir. 10., 11. ve 12. sınıflarımızın ve öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirilen dinleti, ilgi ve beğeniyle izlenmiştir.

Mrt

İnternetin öğretim sürecinde etkin kullanımına dair okulumuz İngilizce öğretmenleri zümre olarak bir araya gelip derslerde kullandıkları teknolojilerden söz ettiler. Dersler kitaplarının akıllı tahta uygulamalarının aktif olarak kullandıklarını ve dinlemeyle izleme etkinliklerinin özellikle önemli olduklarını belirtmişlerdir. Üzerine konuşulan uygulamalardan biri Edmodo adlı uygulama olmuştur. Okulumuz İngilizce öğretmenlerinden Ayten Berberoğlu, 9 A sınıfındaki tüm öğrencileri bu portala kayıt ettirdiğini ve öğrencilerin ödev paylaşımları veya kendisinin yapacağı kaynak paylaşımları için kullandığını, böylece anlık iletişim için kullanılan gruplardaki karmaşadan kurtulabildiğinden söz etmiştir. Uygulamaya dair de diğer zümre arkadaşlarına bilgi vermiştir. Diğer İngilizce öğretmenlerinden Serpil Bektaş da derslerde kullandığı bir uygulamadan söz etmiştir. Kahoot adlı bu uygulamayı da sınıf için de oylama yapma, ders sonunda bazı kelimelerin öğrenilip öğrenilmediğini yoklama anlamında kullandığını anlatmıştır. Nasıl kullandığını da diğer zümre arkadaşlarına uygulamalı bir şekilde göstermiştir.

24 Mart 2022 tarihinde öğlen arası öğretmenler odasında tüm öğretmenler yan yana gelmiş ve derslerinde kullandıkları internet ve akıllı tahta gibi teknolojik yenilik ve olanakların öğretim sürecinde etkin olarak kullanımından söz etmişlerdir. Çoğu öğretmen, derslerinde EBA'yı aktif olarak kullandığını, öğrencilerle ödev paylaşımı, video paylaşımı yaptığını, ders esnasında da işlenilen konuyla ilgili videolar izlettiğini söylemiştir. İngilizce Öğretmeni Gülşen YILIDZ MARAŞLI, derslerinde EBA'daki videoları sıklıkla kullandığını böylece öğrencilerin İngilizce'nin otantik kullanımına dair malzemelerle çalışabildiğini söylemiştir.

Matematik öğretmeni Okan DEMİR de derslerinde akıllı tahtayı problem çözmek için aktif bir şekilde kullandığını, yazı tahtasından ziyade akıllı tahtanın araçlarının problem çözmeyi kolaylaştırdığını ve bu şekilde problem çözmenin de öğrencilerin derse olan ilgisini arttırdığını söylemiştir.

Söz alan Tarih dersi öğretmeni Hüsna KARA da derslerinde örneğin bir harita gerekiyorsa internet üzerinden hemen açıp derste kullanabildiğini söylemiştir.

Meslek dersi öğretmeni Ayşegül KORKMAZ, derslerinde EBA üzerinden etkinlikleri yaptıklarını söylemiştir.

Okulumuzda bir iki sınıf dışında tüm sınıflardaki akıllı tahtalarda internet bağlantısı bulunmaktadır. Bunun sayesinde öğretmenler derslerinde ihtiyaç duydukları her an internete bağlanıp araştırma yapabilmektedir. Bunun sınıfta öğrencilerin önünde yapılması öğrencilerin interneti nasıl güvenli ve etkili bir şekilde kullanabileceklerine dair de örnek olmalarına yardımcı olmaktadır.

Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü sık sık öğretmenlere yönelik, İnternet, akıllı tahta ve bulut teknolojisi gibi teknolojik yenilik ve olanakların öğretim sürecinde etkin kullanımına dair hizmet içi seminerler düzenlemektedir. Tüm öğretmenler bu hizmet içi eğitimlerin teknolojinin sınıfa adaptasyonu konusunda çok yardımcı olduğunu düşündüğünü belirtmiştir.

Mrt


Vatan toprağının dört bir yanından gelip bu memleketi korumak için mücadele eden kahramanlarımıza minnettarız. Tüm şehitlerimizi saygıyla anıyoruz.

Mrt

Mrt

İmam Hatip Okullarının tanıtımına yönelik okul içerisinde İmam Hatip Liselerinin amacı, vizyonu, misyonu ve geçmişten geleceğe İmam Hatip Liselerini tanıtan pano düzenlenmiş ve sınıflarda konu ile ilgili olarak hazırlanan slayt ve videolarla öğrencilerimize sunum yapılmıştır. Ayrıca hazırlanan slayt ve videolar veli ve öğrenci gruplarında paylaşılarak bilgilenmeleri sağlanmıştır.

Mrt

Okulumuzda Bolu İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü tarafından İlimizde meydana gelebilecek deprem öncesi ve sonrası gerçekleştirilecek çalışmalarının etkin ve hızlı bir şekilde yerine getirilebilmesi için öğrencilerimize ''Deprem Bilinçlendirme Semineri'' verildi.

Mrt

 Okulumuz öğrenci ve öğretmenlerinin hazır bulunduğu program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Programda gençlerimize milli ve manevi ruhu yaşatmak ve geliştirmek aracıyla günün anlam ve önemini belirten konuşmalar ve Akif'ten şiirler okundu. Program milli, manevi ve tarihi önemi kavratmak; vatan, millet, bayrak sevgisi ve saygısını geliştirmek amacıyla İstiklal Marşı'mızın yazılış hikayesini ve Mehmet Akif'in hayatını konu alan bir video gösterisi ile sona erdi. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Mrt

Mrt

Bolu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 11/A sınıfı öğrencileri Emine Ebrar BAKSI, Nisa Özlem BALCI, Sümeyye Nur YILDIZ ve Danışman Öğretmenleri Hatice ÖZTÜRK'ün hazırladıkları "Mini Dev Iza Buğdayı" projesi 2204-A Tübitak Liseler Arası Proje Yarışmasında Ankara Bölge Finaline katılmaya hak kazanmıştır. Öğretmen ve öğrencilerimize başarılar dileriz.

Mrt

2022 Tatbikat Yılı ve Deprem Haftası kapsamında Türkiye'de 81 ilde eş zamanlı olarak düzenlenen Deprem Anı ve Tahliye Tatbikatı, okulumuzda 20 öğretmen ve 252 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Şbt

Okulumuz ve İl Gençlik Merkezi işbirliği ile Abdülhamid Han'ın ölüm yıl dönümünde ''Abdülhamid Hakkında Yanlış Bildiklerimiz'' başlıklı fotoğraf sergisi açıldı. Sergi, okulumuz öğretmen ve öğrencileri tarafından gezildi.

Şbt

Dikkat ve odaklanmaya yönelik sınıflarda grup etkinlikleri yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin dikkat düzeylerini arttırmaya yönelik kendi kendilerine uygulayabilecekleri etkinlikler konusunda bilgi verilmiş; dikkat ve odaklanmayı olumlu ve olumsuz yönde etkileyen unsurlar yönünden öğrenciler bilgilendirilmiş oyunlar konusunda bilgi verilip uyarı yapılmıştır. Yine sağlıklı beslenmenin de dikkat ve odaklanmayı olumlu yönde etkilediği belirtilmiş öğrenciler bu konuda da bilgilendirilmiştir.